9 Nisan 2013 Salı

yağurtlu tereyağlı çorbam







malzemeler: 

1 kase yoğurt
1 yumurta
1 çorba kaşığı un 
2 çorba kaşığı tereyağı
1 avuç arpa şehriye yada tel şehriye 
bir tutam nane
bir tutam tuz
yapılışı: 
un ve tereyağı kavrulur pembeleşene kadar
sonra içine 1 litre kadar su ilave edilir, tel şehriye yada arpa şehriye de ilave edilerek kaynamaya bırakılır.kaynayınca tuz koyulur.
bir kasede yumurta ve yoğurt tel yardımıyla iyice çırpılır
kaynayan suya yine çırpıcı yardımıyla yavaş yavaş dökülür .bir yandan da kesilmemesi için çırpılır hızlıca ve 
kaynayıncaya kadar karıştırılır
ve üzerine nane koyulur .1- 2 dakika kadar daha kaynadıktan sonra ocaktan alınır..eğer çorbam koyu olmuşsa ben bir çaydanlıkta yada elektirikli çaydanlığın altında az bir miktar su kaynatıyorum..çorba koyu ise onun ile yavaş yavaş karıştırarak çorbamı açıyorum..bu şekilde ayarlıyorum çorbamın kıvamını ..biz yiyeceksek eğer su ile açıyorum..ama çocuklar yiyecekse daha koyu kıvamlı yedirmekte fayda görüyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.