26 Nisan 2013 Cuma

kaymaklı , kakaolu dondurma





malzemeler:
200 ml. taze krema ya da benim yaptığım gibi kapıdan süt alıyorsanız ondan elde edilen 1  bardak kaymak

1 tatlı kaşığı kakao

4 kaşık şeker

1/2 su bardağı süzme yoğurt

(süt süzgecine ev yapımı yoğurdu koyduğunuzda ve altına bir kase, bu şekilde 2 saat beklettiğinizde süzme yoğurt elde edersiniz.)

yapılışı:


hepsi blender ile 3-4 dakika çırpılır.ben blender kullandım çünkü kaymağım ev yapımı olduğu için pütürlü idi..ama siz hazır taze krema kullanıyorsanız mikser ile de çırpabilirsiniz..

ve bir kaba 3-4 kaşık ayırdım.ona kakao ekledim..
ve 1 tatlı kaşığı sade dondurma , 1 tatlı kaşığı kakaolu dondurma olarak kaplara koydum..tam yetti dondurmak ..1 tatlı kaşığı kadar arttı..onu da ben yedim..tadına bakma maksadıyla..

çocuklar beğendi..

 ileride sahlep ile dondurma yapmayı planlıyorum.bu kez süt ile..

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.