26 Nisan 2013 Cuma

değişik bir pilav



 İşte zahter ..tüm baharatçılarda bulunur.baharatçımın dediğine göre toroslarda yetişen bir bitki.lezzeti kekik gibi ..ama daha keskin..bir de kokladığınızda biberiyenin de kokusunu alıyor insan..ben ilk başta" yanlış mı verdi acaba adam..biberiye buuuuuuuuu."demiştim .

 malzemeler:
2 adet patlıcan
1 adet soğan 
300 gr. kıyma
1/2 maydonoz
kişniş
zahter
tuz 
karabiber
1 tatlı kaşığı biber salçası .ya da domates salçası
yapılışı:
patlıcanları soğan ile birlikte bol yağda kavurdum.salça ilave ederek biraz daha yoğurdum.
ardından maydonoz , zahter , kişniş, tuz , karabiber ile kıymayı yoğurdum.
kavrulan patlıcanların arasına koydum.
1,5 bardak su ilave edip pişmeye bıraktım..
tel şehriye ile kavurarak pilav yaptım.bir kaseye önce patlıcanlı yemeğimden  sonra pilavdan koyup bastırdım..tabağa ters çevirdim..ve manzara harika oldu..kesinlikle resmini çekmeliydim..
Bu yemeğe biber de konulabilirdi domates te..mevsime göre ..ama ben  koymadım..her zaman bu sebzeleri almıyorum. Daha mevsimi gelmediği için..yazın bol bol tüketeceğiz inşallah biber , domates,salatalık..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.