20 Nisan 2013 Cumartesi

nohutlu etli pilav





malzemeler:
1 su bardağı nohut
300gr .kuşbaşı et
1,5 su bardağı pirinç
3,5 su bardağı haşladığımız etin suyu
2 adet taze sarımsak
1 dal dereotu
1 çay kaşığı karabiber

yapılışı:
kuşbaşı etleri ve akşamdan ıslattığım nohut aynı düdüklü tencerede pişirdim.
et daha önce anlattığım gibi  önce kızgın yağa atıldı.kahverengi oluncaya kadar yüksek ateşte durdu.
Suyunu saldığında altını kıstım..ve suyunu çekmesini bekledikten sona üzerine 5 bardak su ve tuz ilave ettim.
Bir karnıyarık tenceresi aldım ki ters çevirdiğimde dağılmasın..
önce etleri ve nohutları koydum.2 tane taze sarımsak, 1 dal dereotu, pirinç , karabiber, ve etin suyunu da ilave edip pirinçler pişinceye kadar karıştırmadan pişiririz.
piştikten sonra 20 dakika beklenmeli..çünkü sıkı bir dokusu olması gerekiyor.hemen ters çevirirsek dağılabilir
bir servis tabağını tencerenin üzerine ters kapattım daha sonra tabağı düz çevirerek etlerin ve nohutların üstte durmasını sağladım..


                 Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.