18 Nisan 2013 Perşembe

kırmızı mercimekli bulgur pilavı

Hiç denediniz mi bilmem ama ben genellikle bulgur pilavını yeşil mercimek ile pişiririm..İlk kez kırmızı mercimek ile pişirdim..Tadı harika oldu..Eşim bile burun kıvırmıştı.Ama yerken hımmmmmmm diye diye yedi.Belli ki beğenmiş ..

malzemeler:
1 adet kuru soğan
1 su bardağı kırmızı mercimek
2 su bardağı yemeklik bulgur
1 tatlı kaşığı karabiber
zeytin yağı  ya da tereyağı
tuz
Yapılışı:
Soğanlar küp küp doğranıp yağda kavrulunca üzerine bulgur konulur, kavrulur.
kırmızı mercimek de ilave edilip kaynar su eklenir.ben üzerine 1 parmak çıktığı zaman suyu ilave etmeyi kesiyorum.Göz kararı yani su ..
karabiber ve tuz koyup kapağını kapatıp , kısık ateşte pişinceye kadar pişiriyorum.

yoğurtla yada ayranla yemenizi tavsiye ederim..
Biz ailece çok sevdik , yedik..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.