12 Aralık 2016 Pazartesi

Sarmayı Erik ile Pişirince harika oluyor.


Taze yaprak zaten ekşi biraz . Erik ile pişirince yine doğal bir ekşilik oluyor ve sonuç nefis sarmalar.
Ah yaz ah...

25 Kasım 2016 Cuma

pandispanlayı turta




Malzemeler
4 yumurta
1 bardak şeker
3  bardak un
vanilya
kabartma tozu
3 çorba kaşığı su

yapılışı

yumurtaları şeker ile çırıp 3 kaşık suyu ilave ettim ve kuru malzemeleri ekledikten sonra  tepsiye döktüm. belirli aralıklarla oluklar açtım  bıçak yardımıyla ve o kısımlarına kızılcık marmeladı döktüm. erik marmeladı , portakal ya da ne varsa marmelat olarak eklenebilir .daha sonra olukları biraz kek malzemesi ile kapatmaya uğraştım. yani istedim ki marmelat aralarda kalsın . üstte olmasın .180 derecede ısıtılmış fırında  kısa sürede pişti. sanıyorum 10 dakika kadar sürdü.
Afiyet olsun .

22 Kasım 2016 Salı

Beli Lastikli Etek.










En basit etek dikimi bu olsa gerek.

Etek alttan kıvırılır. Bel kısım lastik geçecek şekilde kıvırılır. Lastik takılır .
Bu kadar basit.

Artan Makarnadan Bi Şey Yapmak






Evinizde mutlaka artan makarnanız vardır. öğlen çocuklara  yapılan makarnanın yarısı akşama kalmıştı. 
Geri dönüşüm ile yeni bi yemek yaptım.:)
Yanmaz tava tereyağı veya zeytin yağı ile yağlanır .

Haşlanan makarnalar yanmaz bir tavaya alınır.
Makarna üzerine sucuk , salam , sosis  (ya da bunlardan sadece biri de olabilir o an evinizde ne varsa) doğranır.
kaşar ilave edilir. 
Ayrı bir kapta 3-4 yumurta çırpılarak en üste dökülür. 
Kapağı kapatılır. 
Altı kızardığında bi servis tabağı yardımıyla diğer tarafı da kızartılır. 
sıcak sıcak servis edilir . 
Afiyet olsun. 





23 Eylül 2016 Cuma