5 Nisan 2013 Cuma

çilekli pasta


evet kendime yaptığım doğumgünü pastam..tarih yanlış çıkmış.anlaşılan benim küçük sıpam makinenin ayarlarına girmiş...yıl 2013 ..25 mart..36 . yaş pastası...

malzemeler:
kek için 3 yumurta
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı şeker
yarım çay bardağı ılık su (sıcağı yakın)
kabartma tozu 
vanilya
aldığı kadar un 
3 kaşık kakao
puding için:
yarım kilo süt
2 kaşık pirinç unu 
1 kaşık un 
vanilya 
2 kaşık kakao
1 su bardağından 2 parmak az şeker.

üzerini süslemek için :
1 paket sade krem şanti
fındıklı toplar 
15 adet kadar çilek 
  
yapılışı:
3 yumurta akını ve şekeri mikserle çırparız,
ayrı bir kapta 2 yumurta sarısını mikser ile çırparken ilik suyu da ilave ederiz..çırpma esnasında ilave edilmeli ki yumurtalarda pişme olmasın..daha sonra yumurta sarılarını, yumurta beyazlarının olduğu kapta birleştirelim..
zeytin yağını da ilave edip mikseri kapatalım..un kabartma tozu,kakao, vanilya yı da ilave edip bir çırpma teli yardımıyla karıştıralım..düz bir fırın tepsisine döküp 170  derecede 15 dakika pişirelim..kürdan yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edebiliriz .
keki soğumaya alalım ..soğuyunca ortadan ikiye bölelim..

bir ayrı tencerede pirinç unu , un , şeker, vanilya , kakao ve sütü karıştırarak kaynatalım..
koyu bir kıvam aldıktan sonra arada sırada karıştırarak ılıtalım.

derin bir cam kase alıp içine kekin bir katını yerleştirelim..kek kasenin yuvarlaklığını alsın.

araya puding sürelim bolca..ve istenirse yine kek koyulabilir pudingin üzerine benim kekim fazla olduğu için ben koydum..

puding sonrası diğer kekin tabanını tasenin en üst kısmına koyalım..
dolapta 1 gün bekletirsek daha lezzetli olur..kekdeki yumurtanın kokusu gider..

ertesi gün kaseyi ters çevirdiğimizde köstebek şeklinde bir pasta oluyor..kremayı çırpıp üzerine sürdüm..arada krema pompasından da faydalandım..ve üstlerine çikolatalı fındık toplarını koydum.. çilekleri ortadan kesip alt kısmına dayadım..
siz istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.