22 Mayıs 2013 Çarşamba

taze fasulye


malzemeler :
yarım kilo taze fasulye
1/2 çay bardağı zeytin yağı
1 adet domates
1 adet kurusoğan 
1 tatlı kaşığı şeker 
tuz 

yapılışı:
herkesin bildiği taze fasulye tarifi sanırım..ama ben yine de yazayım.
önce kurusoğanı zeytin yağı ile kavurdum.
domatesi de koydum..bir de domatesle birlikte kavurdum.
ayıkladığım fasulyeleri üzerine koydum.
tuz ve şekerini de koydum..

ben normal tencerede pişirdiğim için 1 su bardağı su koydum..çünkü pişerken çok fazla buhar çıkıyor..

ama düdüklüde pişiriyorsam yarım çay bardağı su koyuyorum....ve en kısık ateşte yavaş yavaş pişiriyorum..
domatesler iyice bollaştığı zaman domatesi 1 tane   değilde 3tane  koyarsak hiç su koymaya gerek kalmayacaktır..
piştikten sonra derin bir kaba kenarlarını da kaplayacak şekilde taze fasulyeden koydum..içine de pilav doldurup bastırdım..
ters çevirince güzel oldu..

afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.