24 Mayıs 2013 Cuma

sucuklu , peynirli bazlama (yalancı pizza)




malzemeler:
3 tatlı kaşığı kuru maya
3 su bardağı su 
aldığı kadar un 
 2 çorba kaşığı şeker 
tuz

iç malzemesi:
sucuk , peynir.

yapılışı:
geceden hazırladım hamuru..
ertesi gün saat 2 gibi pişirdim..saatlerce mayalandı..

3 bardak ılık su içine 3 tatlı kaşığı kuru mayayı ve şekeri koydum..
10 dakika kadar mayalandı..biraz köpürdü.
un  ve tuz ilave ettim yoğurdum..
hamur biraz elime yapışıyordu.

ertesi sabah kabarmıştı hamur..
yoğurduğum kabı biraz hareket ettirince hamur çöktü.
bu şekilde öğlen saat 2 ye kadar taşmaması için arada sırada kabımı salladım..

saat 2 gibi pişirdim.
hamur elime fazlasıyla yapışıyordu.
bolca un koydum tezgaha .
öylece açtım..
yavaşça koydum tavaya.
tavada hiç yağ yoktu.
büyük tavada yüksek ateşte pişti..yoksa kabarmıyordu.
yüksek ateş kabarmasını sağlıyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.