6 Mayıs 2013 Pazartesi

BUGÜN PAZAR VAR...OKUL DA VAR..





Bugün bulunduğumuz yerin pazarı..Ne ararsan bulursun..
Emir'i okula bıraktıktan sonra pazarın içinden evime döndüm. O arada bütün tezgahlara bakarak tabi..
Ediz de yanımda..pusete binmedi.Yürümeyi tercih etti.

Ama pazar kalabalık .2 yaşındaki çocuk el de tutmuyor..
Elini zorla tutmak istersem kendini yerlere atıp bütün toz toprağı üstüne buluyor.

Abiyi okula bıraktık.Onlar sıra oldular .And'ımızı okudular.

Biz bu arada meşhur ağacımızın altında karıncaları arıyoruz..Varsa eğer karınca mıncıklıyoruz..Hele bir de elinde topitop varsa ki karıncalar şekere bayılır..Ellerine tırmanmaya , ısırmaya başlıyorlar..Ediz topitopu yere fırlatıyor..Eline tırmanan ısıran karıncalara "Bıraaakk beniii, bırak beniii"  bağırıyor.

Ağacın ardından ne mümkün okulun bahçesinden çıkmak ..
Doğru okulun çeşmesinin başına 
İnce ince akan musluğun altına elini sokup kaş altından , kızmayayım diye,ıslatıyor sağını solunu..Ben görmüyorum sanarak ..

Bir de bugün her zaman ki gibi okula gitmek için son  dakika bir koşturma olur ya evde..
Ben emir' in çantasına sigara böreği kızarttım koydum.Matarasını doldurdum.vs.

kendim hazırlandım.Ediz'i hazırladım..
En son ayakkabılar giyildi..

Asansöre bindik .Aşağıda indik ki ne göreyim ..Ediz çoraplarının altına ayakkabı değil bir çift terlik  giymiş..Abisinden kalma fıstık yeşili terlik..plaja gider gibi..

Ama geç kalmak üzereydik..

Zaten Ediz'in yaptıklarını düzeltmekten , yolda eğilip taş toplamalarından , karınca ,böcek toplamasından , yürümemesinden dolayı  biz  5 dakikalık okul yolunu 20 dakikada zor gidiyoruz.Hem de geç kalma telaşı içinde..
Bu arada abimiz çok sinirleniyor.Ediz 'i arkasından ittirip yürütmeye çalıyor.Ediz daha da sinirlenip kendini yere atıyor...Ben müdahale etmek zorunda kalıyorum.kucağıma alarak yola devam ediyoruz..

Ve biz okula hep son dakikada yetişiyoruz..

Bu yüzden yukarı çıkıp terliklerini değiştirmedim.


Çeşme başında sularla oynarken daha bir ıslandı ayakları , çorapları..terlik giydiği için ..

Zorla ,şerle aldım onu okuldan çıkardım..Velilerden bazıları sağolsun kızar gibi yapıp ediz'i korkutmak isterlerse de ediz hiç onlara aldırış etmeden kendini yerlere atmaya , yürümemeye devam etti..

Sonunda kucakladım çıktım okuldan ..

Bazı tezgahlara bakayım dedim..hem ucuz ,hem güzel..

tabi ediz durur mu??

Gitmesin diye tezgahın yanında karınca gördüm diyerek onu tezgahın yanında tutmaya çalıştım..Bu arada ediz karıncayı takip edip tezgah altlarına girdi..Başka başka kadınlar alışverişe gelip de bakınırken ediz onların bacak aralarından çıkmaya çalışınca kadınlar akıllarını kaybediyordu az kalsın...


Böyle böyle okulun dönüş yolunu 5 dakikadan 1,5 saate çıkarmış olduk..O yorgunlukla zaten yolda yürümemek için önüme önüme geçti.." Anne ben yoruldum, çok hastayım"

??????????   Ne hastası..

Ediz sanki oldu  Nenem ..yürümüyor..

Koca yalan.

Eğer yürümek istemiyorsa hep aynı şeyleri söylüyor.Ben yoruldum ,çok hastayım.


Şimdi devrildi yatıyor..

Uyanınca abiyi okuldan almaya gideceğiz..

Yine aynı şeyler baştan yaşanacak...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.