6 Mayıs 2013 Pazartesi

kek ile çikolata soslu pasta




malzemeler:
3 yumurta
8 kaşık şeker
1 bardak ılık su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya 
yarım su bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un
yapılışı:
önce yumurta akları ve sarıları ayrı ayrı 4 er kaşık şeker ile çırpılır.
yarımşar bardak ılık su ilave edilir.tekrar iyice köpürene kadar çırpılır.
aynı kapta birleştirilir.
sıvı yağ
un 
kabartma tozu
vanilya ilavesi ile hepsi yavaşça karıştırılır.
tepsiye dökülüp 180 derece fırında 20 dakika kadar pişirilir.
kek soğuduktan sonra dilim dilim kestim.
önce 1 er dilim kek dizdim cam kabıma
daha sonra bir tencerede pişirdiğim çikolata sosunu döktüm kek dilimlerinin üzerine ..sos sıcak olursa daha iyi ..keklerin yumuşaması açısından..kek soğuk sos ise sıcak olmalı.
Daha sonra kek dilimlerin az kaldığı için kek dilimlerini ortadan ikiye kesip iyice incelttim..1 kat onu dizdim çikolata sosunun üzerine ..

buzdolabında 1 gece durduktan sonra kremşanti ile kapladım üzerini ..
ve yine dolapta 1-2 saat durdu..hemen de kesip yenilebilirdi ama istek olmadı..herkes tok..

pastayı yapalı birkaç gün oluyor..pasta bugün bitti..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.