23 Mayıs 2013 Perşembe

kakaolu lorlu kek



malzemeler:
3 yumurta
8 kaşık şeker
1 çay bardağı zeytin yağı
2 çay bardağı sıcağa yakın su
1 paket kabartma tozu
2 paket 25 gr.lık kakao
2 çay fincanı un 
200 gr yaklaşık 1 su bardağı taze lor ya da tuzsuz lor 

yapılışı:
önce yumurta sarılarını 4 kaşık şeker ile iyice çırptım..renkleri açılana kadar.

1 çay bardağı sıcağa yakın su ilave ettim..yavaş yavaş .bir yandan da mikseri çalıştırmaya devam ederek.

su ile birlikte iyice koyulaştı ve kabardı.

zeytin yağı  ve lor ilave ettim..

içine 2 paket kakao koydum..çünkü 
çikolata tadı daha çok olsun .. içindeki lor kokusunu çocuklar almasın..

bu şekilde karıştırdım biraz..mikser kullanmayı bıraktım ..kaşık yardımıyla ..
vanilya ,kabartma tozu ve unu koyup yine karıştırdım..yine kaşıkla .

başka bir derin kapta 3 adet yumurta akını 4 kaşık şeker ile kar  gibi kat kat olana kadar çırptım.
yaklaşık 3-4 dakika

1 çay bardağı ılık su ilave edip yine çırpmaya devam ettim.

kar kıvamındaki karışımı diğer kakaolu karışıma yavaş yavaş döktüm..yavaş yavaş karıştırarak içine yedirdim..

180 derecede pişinceye kadar beklettim..

çıkıtığında küçük dikdörtgenler kestim..

kimse içinde lor olduğunu anlamadı..ben bile yerken " acaba lor koymadım mı " diye düşündüm..lor tadı yoktu , lorun pütür pütür kıvamı bile yoktu..

sanki lor yoktu..

 çocuklarım peynir yemez.. yine onlara peynir yedirebilmenin bir yolunu buldum..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.