28 Eylül 2013 Cumartesi

pofidik poğaça



malzemeler:
1 su bardağı ılık süt.
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta akı (sarısı poğaçaların üzeri için)
2 çorba kaşığı kuru maya ya da 1 adet  yaş maya
2 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
üzeri için susam ve çörek otu

yapılışı:
önce ılık süt ,şeker ve mayayı karıştırıp 15 dakika bekliyoruz.
sonra diğer malzemeleri koyup hamuru yoğuruyoruz..çok yumuşak bir hamur değil ..yoğurulması zor bir hamur elde ediyoruz.
hamurdan parçalar kopartıp tepsiye aralıklı diziyoruz..üzerine yumurta sarısı ve susamlarını ilave ederek hazır duruma getiriyoruz.
50 -60 derecede ısıttığımız fırına koyuyoruz.ve fırının fişini çekiyoruz...
buradaki amaç ılık bir fırında 1 saat kadar mayalanmasını sağlamak..

hamurlar 3 katına ulaşacaktır ılık fırında..
fırını tekrar çalıştırıp ben 200 derece fırında pişiriyorum. yaklaşık 15 ila 20 dakika pişecek..
harika hafif poğaçalar ortaya çıkıyor..ben poğaçayı kesip arasına domates ve peynir koyuyorum..

çocuklar için ise sarellle sürüyorum..bayılarak yiyorlar..
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.