16 Eylül 2013 Pazartesi

muzlu karamelli kek

benim aklım fikrim yemeğe çalışıyor..ne yesem...ne yesem..nam nam..
bunu da internette buldum..
malum netim yok yükleme yapamıyorum..ama benim pastalarım poğaçalarım bunlardan çok daha lezzetli..:P
malzemeler:
burada muzlu kek yapmak gerekiyor ilk önce..
bunun için de ben her zaman en olgun muzlarla kek yapmışımdır..kararmaya yüz tutmuş muz bizim evimizde ya kek olur ya da kurabiye.
malzemeler:
3 yumurta
1 bardak süt
1 bardak şeker
1/2 bardak sıvı yağ
3 adet muz
aldığı kadar un 
kabartma tozu
vanilya
karamel yapma malzemeleri:
6 çorba kaşığı şeker
1 kaşık tereyağı yada margarin 
bir miktar su

yapılışı:

3 yumurta  1 bardak şeker ile iyice çırpılır.ben yaklaşık 2 dakika yüksek devirde çırpıyorum..karışım 2 hatta 3 katına ulaşıncaya kadar.
mikserimi kapatıp kaldırıyorum.diğer sıvı malzemeleri katıp karıştırma işini çatal ile devam ediyorum,muz ayrı biryerde çatal yardımı ile ezilip konulmalı..
un ,vanilya ve kabartma tozu ilavesi ile kar ışım son halini alıyor.
burada tarifte yağlanmış kek kalıbına karamel dökülüyor. 6 kaşık şeker bir tencerede pişirilir..şeker ısıyı gördüğü zaman erimeye başlar..herhangi bir sıvı malzeme koyulmaz tencereye..sadece şeker..
eriyen şekerin içine 1 kaşık margarin ya da tereyağı koyuyorum ben,yağ eriyor...
sonra yavaş yavaş su ile açıyorum..
akışkan olup reçel kıvamına gelince karamel sos hazır olur..yağlanmış olan  kalıbın tabanına  dökülür. üzerine muz dilimleniyor hazırlanan kek karışımı da muz dilimlerinin üzerine dökülüyor.
ve fırında pişiriliyor.
ben keklerimi 190 derecede ısıtılmış fırına atıyorum..15 dakika kadar bu şekilde pişen fırının ısısını 160 lara düşürüyorum .yani 15 dakika sonra.


bizim evimizde karamel sosu benden başka seven olmadığı için çok yapımaz..ama ben bayılırım..genelde herkesin yiyebildiği yiyecekler yapıldığı için karamel sos çok nadir hazırlanır evde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.