22 Eylül 2013 Pazar

ev mantısı





malzemeler:
4 adet iri yumurta
bir tutam tuz
aldığı kadar un.
iç malzemesi:
250 gr.kıyma
bir kaç dal maydonoz.
arzuya göre karabiber
1 adet kuru soğan

yapılışı
4 yumurta un ve tuz yoğurulur..bu mantıda su yok..sadece yumurta ile yoğruldu..tadı her zaman yaptığım mantıdan daha güzel oldu.
sert bir hamur oldu benim hamurum
mantı yapmamda yardımcı olan daire de yukarıda..
önce bir yufka açtı.
dairenin üzerine serdim.iç kısımları çukur olan yerlere kıyma içinden koydum.
ardından aynı ölçüde bir daire hamur daha açıp üzerine serdim..oklavam ile hepsinin üzerinden geçince yuvarlakların altından mantılar çıktı..çıkamayanları elimle ben çıkardım
su dolu kaynayan tencerede haşladım.
üzerine sarımsaklı yoğurt..ve tereyağı ..
parmaklarımızı yedik..sadece yumurta ile açılan mantı hamuru daha lezzetli oluyor bunu öğrenmiş oldum.

1 yorum:

  1. teşekkür ederim selda hanımcım..hoşgeldiniz...ben zaten sizin takipcinizim..

    YanıtlaSil

Düğme desenli eteğim.