11 Ekim 2013 Cuma

hafta sonu pizza"sı





Geçtiğimiz hafta sonu çocukların yoğun isteği üzerine pizza pişirdim..

önce hamur mayaladım tabi...Dışarı çıkacaktık..çıkmadan önce  2 bardak süt,2 çorba kaşığı kuru maya,1 tatlı kaşığı şeker ,yarım çay bardağı zeytin yağı,1 çay kaşığı tuz , aldığı kadar unu yoğurup bıraktım..hamur yumuşak değildi..akşine biraz sert bir hamur yoğurdum..mayalanma esnasında hamur biraz sulanıyor çünkü ..onu farkettim.
Dışarı çıktık..
Geldiğimizde hamur kabarmıştı..ve yumuşaktı.
Tepsiyi yağlayıp hamuru ellerimle tepsiye yaydım..fırını 50 dereceye getirdim.5 dakika kadar sonra fırın ılık olmuştu..fırının fişini çektim, tepsiyi fırına koydum..
bu şeklide yarım saat kadar kaldı ,belki 45 dakika bilemiyorum ama hamurum tepside de kabarmıştı.
fırını 190 dereceye getirip pizza hamurunu 10 dakika kadar pişirdim..hafif bir kızarma oldu hamurda..
Ayrı bir yerde kaşar peyniri,sucuk ,domates doğramış bekletiyordum..
Tepsiyi fırından hızlıca çıkarıp bu malzemeleri istediğim gibi tepsiye yerleştirdim..Çocuklar domates yemediği için ben bir tarafına hiç domates koymadım..
zengin bir iç hazırlanabilir aslında mısır sevenler için mısır ve sosis de konulabilir..Ama ben tamamen unutmuşum dışarıdan almayı..çocuklarla çıkıca marketten ne alacağımı karıştırıyorum..bizim çocuklar bu kez marketteki oyuncaklara sardılar..zor çıktık marketten.
Afiyet olsun.

Not:Fotograf makinamın tarih ayarını değiştirmem gerekiyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.