6 Haziran 2013 Perşembe

kırmızı pancarlı kek



malzemeler:
2 adet ortaboy kırmızı pancar.
1 paket kakaolu puding
2 kaşık tereyağı 
yarım su bardağı zeytin yağı
yarım bardak yoğurt
1,5 bardak şeker 
4 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya 
yarım bardak sıcağa yakın su



yapılışı:
pancarları önceden haşladım.asıl amacım pancar turşusu yapmaktı.
pancar turşusunu yaptım..
ama 2 tane pancarı kullanmayıp buzdolabına koydum.
dedim ben bunlarla pembe kek yapacağım.
neyse ..2 adet pancar ve 2 kaşık tereyağını blender ile iyice parçaladım..
arada görünsede pancardan birkaç parça çocuklar anlamadı.eşim de anlamadı.
yoksa yemeyebilirlerdi..pancarlı kek mi olurrrrrrrrrrrrrrrrrr ??? diyerek..

bu karışıma 4 adet yumurtayı kırıp  1,5 bardak şekeri koyup mikser ile iyice çırptım.
kabardı..ve yarım bardak ılık su (sıcağı yakın bir su)koydum..çırpmaya devam ettim.
bu su şekerin iyice erimesini sağlayıp kekin pişerken daha fazla kabarmasını sağlıyor.
şeker tane tane içinde kalırsa kabarması daha az olur.
yarım bardak yoğurt ve yarım bardak zeytin yağını koydum.
1 paket kakaolu puding , 1 paket kabartma tozu ve 1 paket vanilyayı ,aldığı kadar unu koyup kaşık ile karıştırmaya devam ettim..
ben sadece şeker ve yumurtayı çırpma aşamasında mikser kullanıyorum..daha sonraki malzemeleri kaşık yada çatal ile karıştırıyorum.

ve 180 derece fıırnda 30 dakika kadar .kürdana yapışmayana kadar pişirdim.
üzerine pudra şekeri serptim kimi zaman  öyle ikram ettim..kimi zaman sade..

dün pişirdim..bugün kekten 1 dilim bile yok ..

işin ilginç tarafı ben pembe kek yapmak istemiştim..ama kakao ya da kakaolu punding pembeliği yok etti..

aslında iyi oldu..eğer pembe kek olsaydı..anne bunun içinde ne var ??? diye ısrarcı sorulara ne cevap verirdim bilemiyorum..

bir daha ki sefere kakao koymadan  denemek lazım..hoş bir pembelik elde edebilmek için .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.