20 Haziran 2014 Cuma

Bulut pasta








Bu tarifi kendim uydurdum diyebilirim.
Bir çok video izledim yabancı sitelerden.
Ama malzemelerim tam olmadığı için uydurma bi pasta keki buldum.
Herkes bayıldı.
Kek için malzemeler:
4 yumurta
2 kahve fincanı un
1 kabartma tozu
1 vanilya
2 çorba kaşığı sirke
1 çay bardağı şeker
bir tutam tuz

Yapılışı:
yumurtaların akları ve sarıları ayrılır.
Akları 1 tutam tuz ile 2 dakika yavaş devirde 3 dakika yüksek devirde iyice katılaşıp kabarana kadar çırpılır..
Hatta karıştırma kabı ters tutulduğunda yumurta akı olduğu gibi durur kapta.

Yumurta sarıları şekerle çırpılır .yaklaşık 3 dakika yüksek devirde..

yumurta sarıları beyaza yakın bi renk alır.sarı değildir tam olarak artık.

sarılarını çırptığımız kaba yumurta akını boşaltırız. üzerine 2 türk kahve fincanı un , kabartma tozu, vanilya , sirke koyup bir spatula ile harmanlarız..(sirke köpüren yumurta akının sönmemesi için kullanılırmış)
kek kalıbına alıp 180 derecede  kabarıp kızarana kadar pişiririz.

soğuduktan sonra arasına ben mavi gıda boyasıyla az renklendirdiğim çırpılmış kremşanti sürdüm..üzerine de aynı şekilde..

Bayıla bayıla yenildi götürdüğüm misafirlikte..

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.