22 Temmuz 2014 Salı

Çocuk Büyütmek ...


Kuzular yazın verdiği enerji patlamasıyla yerlerinde duramıyorlar.
Bu resim taaa kış mevsiminden.
Şu ara Büyük oğlum her şeye muhalefet.
Kardeşine çok kızıyor. Onun sorduğu sorulara sert cevaplar veriyor.
Bir kaç kez konuştum. Bir kaç kez falakaya yatırdım :)

Bir keresinde büyük oğlum ayaktaydı kardeşi "çekil tv yi göremiyorum "dedi. Abisi sinirle gitti, ittirdi ve düşürdü , "sana ne " diye bağırdı bir de..sinirle... :(
Her dakika bi itişme fark ettim.. Hiç yoktu böyle problemlerimiz.Ama 15 gündür hat safhada.Her dakika bi kavga , arkasından küçük oğlanın ağlaması..
Sevgi dolu , sakin , bol öpücüklü halime rağmen büyük oğluşumda bi değişme olmadı.
2 gece önce onları yataklarına yatırınca büyük oğlumla kısa bir konuşma yaptık.
Artık 7 yaşını geçtiğini ,iyiliği kötülüğü fark edemeyecek kadar küçük olmadığını, bundan sonra yaptığı iyilik ve kötülüklerin onun defterine yazılacağını falan. Korkutmadan , gerektiği kadar.
Alt komşumuzun 5,5 yaşındaki oğlunu ve kardeşini örnek gösterdim. "Onlar kötülük yapmayı bilmiyor. Akılları tam olarak ermiyor bazı şeylere , ciddi olaylara kahkahalarla gülebiliyorlar mesela ama sen öyle değilsin "dedim..
7 yaş altı ve 7 yaş üstü arasındaki fark bu.. "Haklısın anne " dedi.
Bu  kısa konuşmadan sonra değişiklik hemen ertesi gün fark edildi.
Siniri duruldu..Kardeşine karşı.Konuşmamızın işe yaraması çok şaşırttı beni. İsterse yapabiliyordu demek ki .
Umarım uzun süreli bi değişim olmuştur. Bundan sonra daha sakin hareket edersin inşallah büyük sıpam.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.