22 Nisan 2015 Çarşamba

Yine yalancı su böreğim bloğumda.

Hafta sonu ablam, kardeşim ve annem geldi. 
onlar için yaptığım su böreği. 
Bazıları makarna böreği de diyormuş , bunu da duydum . 
Malzemeler:
4 adet yufka
yarım paketten biraz daha az makarna. Ben fiyonk makarna kullandım. Elimde o vardı. 
1 bardak süt
yarım bardak sıvı yağ
yarım bardak su
2 yumurta 
yarım demet maydonoz
350 gr kadar lor

Yapılışı:
Makarna haşlanır süzülür soğutulur. 
Tepsimiz yağlanır. 
2kat yufka serilir.
süzülen makarnalar lor ve maydonoz ile karıştırılarak yufkaların üstüne yayılır. 

su , yağ ,yumurta ve süt karışımı da aynı şekilde dökülür. 
2 kat daha yufka serilerek kapatılır. 
En üst için su , süt , sıvı yağ ve yumurta karışımından biraz ayırmıştım. onu sürdüm ve 200 derecede 10 dakika pişirdikten sonra 180 dereceye düşürdüm fırınımı. 
Üzeri kızarınca fırından aldım. 
Eğer böreğinizin üstü fırından çıktıktan sonra çok kurumuşsa bir fırça yardımıyla su sürebilirsiniz. üzerini bir kapakla kapatırsanız sertleşen üst kısım yumuşayacaktır. 
Afiyet olsun. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düğme desenli eteğim.